Wiktoria Olejnik

Psycholog, psychoterapeuta

Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniu psychoterapeutycznym w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, które posiada akredytację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Ukończyła również pierwszy poziom krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu BSFT w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi. 

Doświadczenie w zawodzie zdobywała w różnego rodzaju placówkach świadczących pomoc psychologiczną, takich jak placówki oświatowe, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie czy Warsztat Terapii Zajęciowej.
Od trzech lat pracuje również w Punkcie Interwencji Kryzysowej gdzie udziela wsparcia dzieciom, młodzieży oraz osobom dorosłym w różnego rodzaju kryzysach życiowych, takich jak śmierć bliskiej osoby, rozwód, doświadczanie przemocy domowej. 

Prowadzi psychoterapię indywidualną oraz poradnictwo psychologiczne osób dorosłych oraz młodzieży od 14 roku życia. Pracuje z osobami cierpiącymi z powodu zaburzeń nastroju, lękowych zaburzeń osobowości. Udziela pomocy osobom zmagającymi się z poczuciem pustki, ciągłego niepokoju. trudnościami w relacjach interpersonalnych oraz niskim poczuciem własnej wartości. Udziela również poradnictwa i pomocy psychologicznej w sytuacjach kryzysowych, przykladowo utrata ważnej relacji, przechodzenie procesu żałoby, doświadczenie przemocy. 

Pracuje w nurcie psychodynamicznym, którego założeniem jest wpływ nieuświadomionych przeżyć wewnętrznych, na zachowanie człowieka oraz na rozwój psychopatologii. W swojej pracy skupia się na pomocy pacjentowi w odkrywaniu nieuświadomionych potrzeb i pragnień, wewnętrznych konfliktów i sprzecznych motywacji. W efekcie pacjent uzyskuje lepsze zrozumienie własnego zachowania oraz wgląd we własne przeżycia wewnętrzne, dzięki czemu może zaprzestać odtwarzania bolesnych i nieadaptacyjnych schematów postępowania, sytuacji i relacji. Przykłada dużą uwagę do nawiązania silnego przymierza terapeutycznego z pacjentem, który prowadzi do nawiązania relacji między pacjentem, a terapeutą, będącej głównym elementem procesu terapeutycznego. 

W pracy z drugim człowiekiem kieruje się zasadami etyki zawodowej, empatią oraz indywidualnym podejściem do przeżyć i doświadczeń pacjenta. Swoją pracę poddaje superwizji.