Katarzyna Siemiątkowska

Psychoterapeuta, Psychoterapeuta dzieci i młodzieży, Specjalista Psychoterapii Uzależnień

Ukończyła studia na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
na kierunku psychologia ze specjalnością psychologia kliniczna i osobowości, uzyskała certyfikat specjalisty psychoterapii uzależnień (certyfikat KBdsPN nr SP/1555/2018).

Obecnie podnosi swoje kwalifikacje w Szkole Psychoterapii Dzieci i Młodzieży
w Warszawie, gdzie uczestniczy w czteroletnim szkoleniu psychoterapeutycznym stworzonym przez Ośrodek Regeneracja i Laboratorium Psychoedukacji.

Program szkolenia spełnia warunki niezbędne do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także warunki niezbędne do uznania dorobku zawodowego i naukowego w dziedzinie ochrony zdrowia: psychoterapia dzieci i młodzieży.

Doświadczenie w pracy psychologa i specjalisty psychoterapii uzależnień zdobywała
w Stowarzyszeniu Monar – Ośrodku Leczenia, Terapii i Rehabilitacji Uzależnień w Łodzi
i Ozorkowie gdzie prowadziła terapie indywidualne, grupowe, zajęcia psychoedukacyjne oraz społeczność terapeutyczną. Jej pacjentami byli nastolatkowie oraz młodzi dorośli uzależnieni od substancji psychoaktywnych oraz doświadczający kryzysów adolescencyjnych, a także wielu problemów w zakresie zachowań i emocji.

Odbyła także roczny staż szkoleniowy w Młodzieżowym Ośrodku Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej w Zagórzu (Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii).

Na co dzień pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym dla osób dorosłych, gdzie prowadzi terapie indywidualne, grupę wsparcia i zajęcia edukacyjne. Współpracuje także z Poradnią Zdrowia Psychicznego dla dzieci w Aleksandrowie Łódzkim.

Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych oraz młodzieży od 12 roku życia. 

W swojej pracy z nastolatkami dużą wagę przykłada do budowania współpracy i przymierza terapeutycznego nie tylko z młodym człowiekiem, ale także z jego rodzicami. W swojej pracy przyjmuje założenia psychodynamiczne, relacyjne oraz systemowe. Zgodnie z ważnym w psychoterapii nurtem integracyjnym korzysta również z dorobku podejścia poznawczo-behawioralnego. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.